winnende
organisatiecultuur

anders denken over prestaties

Bij mijn opdrachten streef ik naar het ontwikkelen van een sterke, energieke, winnende bedrijfscultuur. Een cultuur waarin medewerkers zich verbonden voelen met elkaar, verbonden met de doelen en met de behaalde resultaten.

 

Veel organisaties zijn bij het streven naar succes en een gezonde toekomst vooral gericht op steeds beter, steeds sneller, steeds meer. De sturingsinstrumenten zijn dan ‘weten en presteren’.

Een bedrijfscultuur gericht op groei en leren is naar mijn mening effectiever en brengt de organisatie veel dichter bij een duurzaam succesvolle toekomst. Een cultuur gericht op groeien en leren is niet gebaseerd op weten, maar gedrag gebaseerd op voelen.

Een bedrijfscultuur waarin medewerkers voelen dat ze eerlijk en open mogen zijn over hun onzekerheden, fouten en tekortkomingen. De energie niet verspillen aan het verdedigen van een eigen positie, competitie en persoonlijke ambities, maar met elkaar tot oplossingen komen.

 

Natuurlijk gaat het in een lerende groeicultuur ook over harde doelen en resultaten. Ook in een lerende omgeving moeten processen strak georganiseerd worden. Als er maar ruimte is voor experimenteren, uitproberen en dus ook voor fouten, mislukkingen en teleurstellingen.

 

In de krappe arbeidsmarkt zijn kansen voor perspectief, ontwikkelen van talent en competenties essentiële waarden voor groei en ontwikkeling. En dus bevorderend voor het werven en vasthouden van personeel.

 

Anders denken over prestaties zal de performance van een organisatie aanmerkelijk verbeteren!

Snel contact?

Verstuur je gegevens en ik neem zo spoedig mogelijk contact met je op.